2021. január 1., péntek

Összegzés 2020

MUNKA: 2019 évvége elég stresszesre sikeredett munkaügyi szempontból, 2020 viszont jól indult, sokkal nyugodtabb periódus következett. A pandémia miatti 2 hónap félig otthoni munkavégzés-félig bejárás érdekes volt, bár az otthontanulás miatt elég kaotikus is. A nyár félig munkával, félig szabadsággal, majd rövid kényszerpihenővel telt, aztán az ősz megint homeoffice-t hozott, 2 naponta bejárással. A kevesebb vendég miatt pedig egész évben nyugisabb volt a helyzet (még az igazgatóváltás ellenére is), bár megtaláltak plusz feladatokkal, nehogy elkényelmesedjek. 
Fotózás terén bevállaltam a 8.-osok tablófotózását, ami szintén a pandémia miatt rohanósra sikeredett, de a végeredménnyel ha nem is 100%-ban, de nagyjából elégedett vagyok. Év közepén feladtam a nagy álmaimat és úgy gondoltam, bármennyire is szeretem csinálni, nem vállalok több "külsős" fotózást. Aztán mégsem tudtam nemet mondani néhány felkérésnek. Esküvőt, kismamát és karácsonyost is fotóztam.


SPORT: Őszintén szólva lehet, hogy ezt a pontot ki kéne vennem, mert gyalázatos, hogy menyire nem mozgok. A pandémia alatt elhatároztam, hogy heti 1x legalább tornázok az ingyenesen feltett videók alapján. Azt hiszed, sikerült??? Hahhh, egészen pontosan 3x csináltam gyakorlatokat. Lovaglást is terveztem, elmaradt. Végülis ha beszámítjuk a napi 3-4 km-t, amit munkaidő alatt megyek, akkor annyira nem drámai a helyzet.


KONCERT: Tavaly ilyenkor azt írtam, 2020-ra nagy terveim vannak koncert téren. Talán még emlékeztek erre a januári oldalra:
 Aztán persze a pandémia itt is közbeszólt. Szerencsénk volt a Dream Theater koncerttel, mert februárban még eljöttek Magyarországra, aztán márciusban lemondták az összes további fellépést. A MÁV Szimfonikusokra vett jegyem árát visszakaptam. A korlátozások után egy kisebb szabadtéri komolyzenei koncertet élvezhettünk Miklóson a Magyar Rádió Szimfónikusai jóvoltából, aztán és egy nagyobb szabadtéri musical koncerten az Operett színház jóvoltából. Augusztus végére pedig rendhagyó Disney-s musical koncertre vettem jegyet, amit decemberre halasztottak, majd 2021 tavaszra...  A 3 koncert szűkösen, de meglett, jó lett volna több is.

SZÍNHÁZ: Mondanom sem kell, a pandémia itt égetett meg legcsúnyábban (természetesen a családi kapcsolattartáson kívül). A tudat, hogy nincs színház és nem tudni, mikor, milyen körülmények között lesz, letaglózó és elkeserítő volt. Év elején eleve lemondtam a Macskafogót, aztán következett 3 előadás amit szerencsésen megnézhettünk és utána csak az online előadások maradtak. Persze annak is megvolt a bája, visszanézni olyan darabokat, amik kimaradtak valamiért, de hát az csak nem ugyanaz. A korlátozások után a kisebb színházak tudtak gyorsan reagálni, így esett, hogy júliusban már a Játékszínben ültem az első sorban. Aztán újra vettem jegyet a Macskafogóra és a JVI-re is, illetve a Szegedi Szabadtérire becserélték a jegyeket 2021-re. Aztán jött a november és a JVI megint elmaradt. Ősszel már több színház tért át online előadásra és nem csak felvételről, hanem élőben is közvetítettek, nyilván közönség nélkül, de rendesen jegyvásárlósan. Kipróbáltam ezt is. Örömteli, hogy 3 új színházban is jártam, de még sosem volt ilyen rövid listám, mióta elhatároztam a "Mindenhavi színházjegyünket"

2020-ban az alábbi előadásokat sikerült megnézni:
János vitéz - Operett színház
Jövőre, Veled, Itt - Operett színház/Raktár 
Tesla musical - RAM Colosseum
Menopauza - Játékszín (2x)
Macskafogó - József Attila színház
Mégegyszer, veled itt - Pinceszínház

Online: Mikve, Hatan pizsamában, István a király
Ide kapcsolódva egy vicc (ami egyébként élőben jobban hangzik): 
-Koppány, milyen volt az államalapítás?
-Á, Vajk rémes volt. 

És egy napi zene, mert bár az Operett színházas verzió sem rossz, de nálam a Feke-Vadkerti páros a nyerő!

MOZI: lehet, hogy ezt a pontot is ki kéne vennem, mert 2020-ban sem voltunk moziban. De otthon bedaráltuk a Dark című német sorozatot, ami nagy hatással volt rám!


KIRÁNDULÁS: az osztálykirándulások elmaradtak, mi viszont bevezettük a karantén kirándulásokat és elkezdtünk geocachingelni, amit nagy örömömre nem hagytunk teljesen abba a pandémia után sem. 15 hagyományos, 2 multi és 1 virtuális ládát találtunk meg. A gyerekek a nyári táborok alkalmával szintén kirándulgattak, Szolnokra, Tiszaföldvárra, Budapestre, Felsőlajosra stb.
A családi nyaralás idén szintén beszűkült, mint a tudatunk. 3 napunk lett volna Alsóörsön, amit egy ugrással egy naposra rövidítettem.


TALÁLKOZÁSOK: (… amikről fotók nem készültek, de szuper visszaemlékezni rájuk):
-Zitával villámrandi náluk, majd NyusziGabi előtt
-Totiékkal a Bölcsőben
-exVátis minitalálkozó a Black Dogban és nálunk (nameg a fiúk elvonultak Ladánybenére is)
-Münz Andrással és kedves feleségével remek hangulatú, dedikálós kutyázós találkozó Agárdon


KÖNYV: 2020-ban érdekesen alakult az olvasás-élményem. Egyrészt a pandémia alatt, amikor lehet, hogy több lehetőségem lett volna elvonulni olvasni, na akkor egyszerűen nem volt kedvem. Előtte és utána viszont igen, sőt most 2 angol nyelvű könyvet is végigolvastam (kíváncsi voltam a folytatásra, ami magyarul még nem jelent meg) Így 42 db lett a végeredmény (több, mint a tavalyi, juhúúúú)


SCRAP: 2020-ban nagyjából 70 darab scrap oldalt készítettem, ennek egy része fotókönyves oldal. Kész fotókönyv 4 db lett, és készült 2 naptár és néhány képeslap is. Jól haladok a 2020-as családi fotókönyvvel is, kb 90%-ban készen van.


BLOG: 2020-ra 100 blogbejegyzést terveztem. Augusztusig nagyon jól tartottam magam, aztán történt egy-két olyan esemény, amiről nem volt kedvem írni, aztán már semmiről sem volt kedvem írni.  Így esett, hogy a 10 éve indult blogírásom történetében először több hónapig nem "publikáltam" semmit. A találkozó Münz Andrással olyannyira inspiráló volt, hogy újra nekikezdtem. Milyen gyarló az ember. Néhány kedves szó egy ismeretlen ismerőstől és máris szárnyra kap.


Ilyenkor azt szoktam írni, hogy "Gyertek 202x-ben is, és olvassatok, néha kommenteljetek, ha van mondandótok, vagy helyeseljetek, vitatkozzatok, örülök, ha érkezik hozzászólás! :)" Most még nem tudom, mit hoz a 2021. de talán nem lesz hiábavaló néha visszalátogatni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése