2024. március 6., szerda

Hazafias koncerten

 A Film-Színház-Muzsika különkiadásában ezúttal Muzsikáról lesz szó :) 

Érdekes élményekkel gazdagodtam február legvégén. Egy, a szokásosnál is sűrűbb nap után* miközben a Zeneakadémia előtt majszoltam a kakaóscsigámat (rendkívül illúziórombolónak hangzik, de igazi freeeeedom) azon gondolkodtam, hogy én igazából nem is szeretem Bartók Concertóját és fogalmam sincs, miért erre vettem jegyet. Mondjuk a Budafoki Dohnányit és Pál István Szalonna Bandáját viszont kedvelem valószínűleg ezért választottam, még a november végi cafetériás kultúrautalványom részeként. Szerencsére -bár a Concerto volt a főszerepben- nem csak erről szólt az este (bár egy ponton azért eszembe jutott a klasszikus vicc poénja: ha elfűrészelik azt a sz@rt, hazamehetünk?): 


A Concertot tulajdonképpen több részletben játszották, meg-megszakítva azokkal a zenerészletekkel, amik inspirálhatták Bartókot. Szalonnáék fantasztikus hangulatot teremtettek, Haja Zsolt is nagy tapsot kapott Daniló belépőjével. Én tudom-tudom, nagyon elvetemült vagyok, de kifejezetten szeretem Sosztakovics 7. szimfóniáját, úgyhogy nálam nagy sikert arattak azzal is és szemembe égett Hollerung Gábor páros lábbal ugrálása a karmesteri pulpituson, ezt vegyük most a pozitív oldalra. 





-------------------------------------
*AMG látogatás a cégnél délelőtt, majd délután extra logisztika percre kicentizve a különórákra hozom-viszem szolgáltatást, de annyira, hogy egy parkolóban zavartuk le a kocsiból az online fogszabályozós "meetinget"-ez is izgisen hangzik, majd mesélek 


1 megjegyzés:

  1. Még én sem voltam az új Zeneakadémián, de listás évek óta. A pörgésre vigyázz!

    VálaszTörlés