2020. június 23., kedd

Tabló fotózás szerencsés közjátékokkal

Már szeptember elején megkérdezték, vállalnám-e majd a fotózást a tablóhoz. Persze örömmel vállaltam, igazából a tablóhoz is voltak terveim, de az szmk-s anyukák úgy döntöttek, a két osztály összefog és a kis létszám miatt rendhagyóan közös tablót készíttetünk. A másik osztályban van egy művész anyuka, aki az alapot megfestette, és végül a digitális szerkesztés is az ő feladata lett. Így utólag belegondolva isteni szerencse, hogy nem nekem kellett még azzal is foglalkoznom.

A karanténszitu miatt nem mehettünk a suliba fotózni "rendes" időben és sokáig az is kérdéses volt, lesz-e egyáltalán ballagás.
Végülis június 1-től kaptunk engedélyt, és 5-e péntekre beszéltük meg a fotózást a suliban. Közben felhívott a b-s osztályfőnök, hogy ő nem lesz a környéken pénteken, le tudnám-e fotózni máskor. A péntek előtti kedden munka után becuccoltam a suliba, addigra ő még 13 tanárt leszervezett, akiknek szintén jobb volt a kedd mint a péntek. És hálát kell adnom neki, mert ami akkor dupla macerának tűnt, az később jobb ütemezés lett: elkezdhettem az utómunkát. Volt, akivel elég hamar dűlőre jutottunk, és 3 beállítás után rábökött egyre, hogy az tökéletes, volt aki plusz 6 beállítást kért és volt, aki az emailben küldött képekre kért -20 év fiatalítást :D Ez egy ilyen szakma.

Szerencsére még az 1. fotózás előtt egyeztettem a "tablós anyukával", hogy végülis akkor a 2 hónapja megbeszélt szürke háttér jó lesz-e és abban maradtunk, hogy mivel a háttér már majdnem kész, és a földszínek dominálnak, így a fiúk lila nyakkendője és a szürke háttér nagyon hideg lenne, elütne, úgyhogy a sárgás-barnát vittem, amiből a teremben és az utómunka során ilyen barnás, selymes szantál szín keveredett.
Itt kell kitérjek a lila nyakkendőre. Szóval, az inárcsi iskolában az a szokás, hogy aki az IDK elnöki választást megnyeri, vagy az "alelnök", attól függ melyik a lány, ő lesz a bálkirálynő a farsangi bálon és mint ilyen, választhat színt. Emese idén lilát választott ami nagyon jól mutatott a farsangi táncon, dehát a fiúknak passzolni kellett hozzá, így a nyakkendő is lila lett. Szerintem mondjuk a lilához tök jól megy a szürke, szóval nyugodtan lehetett volna ilyen kombó is, de a többség a lila mellett döntött. Biztos ami biztos az ajándék képeken Nándorét átszíneztem kékre. Jobban néz ki...

Nah, vissza a tablóhoz. Pénteken viszonylag rendben lezajlott a fotózás, még jó, hogy egycsomós nyakkendőt tudok kötni, mert legalább 5 fiúnak én kötöttem meg. Azóta megtanultam egy szebbet is, a ballagásra már ezt csináltam Nándinak, de akkor örültek, hogy az is megy.

Ezek után brutális utómunka következett, hétfőre mindenkinek ki kellett küldjem a legalább nagyjából retusált és méretezett képet egy megrendelő lappal hogy tudjanak választani, melyik menjen a tablóra. A kiválasztott képeket még megdolgoztam kicsit és kedden este küldtem a tablós anyukának (Aros Éva egyébként a neve, nagyon profi művész csaj) Voltak nem egyszerű esetek retusálás szempontjából is (kamaszokról beszélünk) és képválasztás szempontjából is. A legviccesebb az egyik b-s kislány anyukája volt, aki közölte, hogy ezek közül egyik sem tetszik, ők inkább egy szelfit szeretnének a tablóra. Tudom-e úgy retusálni, hogy olyan legyen mint a többi. És átküld 4 sötét, pixeles, homlokban megvágott képet, 2-n a kishúga is belelóg. Nem küldtem el a .csába. Csak annyit írtam neki, hogy ha a technikai feltételeknek megfelelőt küld (és részleteztem), eskü megcsinálom. Végülis megelégedett annyival, hogy jó lesz, ha az egyik általam készített képen mérséklem a lány szeme alatti táskákat...  

Végülis időben elkészültek a képek, a tabló is (kicsit csajos, dehát mindegy, nagyon egyedi az biztos), ballagásra sikerült is mindenkinek átadni.






2 megjegyzés:

  1. Azért nekem az tök furi h retusálni kell a 14 éves lány szemei alatti táskákat . pfff. mi egyszerűen csak szépek voltunk 14 évesen, na most még szebbek :) De szép lett! Rengeteg energiát tettél bele. Gratula

    VálaszTörlés
  2. Nekem nagyon tetszik a tabló, látszik, hogy sok munka van benne.
    Gratula!

    VálaszTörlés