2022. március 27., vasárnap

Színházban nyomozósan - A Dominógyilkosság

Nem akarok nyafogni, de azt hittem, vidámabb lesz. Könnyedebb, vagy viccesebb, vagy kevésbé nyomasztó. Mondjuk a címe alapján nem tudom, miért vártam ezt. Talán a "Szente-rendez"* miatt.


Szóval, a Dominógyilkosság a Játékszínben, Jucival az oldalamon. Erőteljesen hajaz Agatha Christie 10 kicsi néger művére és kicsit a 8 nőre is (nem a nagynéném, hanem a történet). A színpadkép csodás, a jelmezek is frissek, találóak, kortalanok. A hanghatások teljesen rendben voltak, első felvonás végén mindenki felébredt, aki addig aludt. 

Vicces, hogy a váltó szereplők közül Makranczi Zalán-Kovács Gyopár párost szerettem volna látni, és a hóeleji kiírásnál még Törőcsik Franciska játszott volna, de örültem, mikor megláttam Gyopárt. De meg kell állapítsam, a szurkálódás és torokmetszés nem az ő műfaja, az nagyon színpadias volt. Imádom Lévay Viktória kisugárzását, most is tetszett, tényleg kicsit rá írták a darabot. Kolovratnik Krisztiánt eddig csak szinkronban hallottam**, itt egészen jól hozta a laza-csávó-majdnemminisztert. Mondjuk elég hamar meghalt szegényt... Szerednyei Béla profin tolta végig a darabot, Makranczi Zalánt nem sokat hallottuk megszólalni, jobbára akkor is futtában, de azt jól csinálta. Fehér Tibor gépies hangja nem tetszett (bár ugye megfogadtam, hogy színészekről nem írok rosszat, inkább kihagyom) viszont játékában jól hozta az autista spektrumzavaros figurát, imádtam a rubikkockás varázslatát és a kényszeres ujjmozgatásait - és tök sokat gondolkodtam eset, hogy miben láttam korábban, de csak ma reggel jutott eszembe, hogy a Puskásmusical-ben ő volt Bozsik.

Sajnáltam, hogy a végén igazi feloldozás nem volt és tapsrendnél is mindenki betonkemény arccal, egyenes derékkal fejbiccentett. Dobó Katától és Lévay Viktóriától láttam egy-egy udvarias félmosolyt, a többiek arcán inkább zárkózott sértődöttséget láttam. No, mindegy, a "havi-egy" kategóriában elment, néha kell ilyen is.


----------------------------------

*ezt most találtam ki :) a Szente Vajk rendezés már milyen elcsépelt tőlem, meg hosszú is.

**és jajj, de nem szeretem, amikor megszólal Nagata a Csatahajóban

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése