2020. március 26., csütörtök

Digitális tanrend 2. hét

Most, hogy már lassan két hete átálltunk digitális tanrendre, jövök erről is mesélni.

Eltekintve a nyúzottságtól és az állandó aggódástól, hogy minden megvan-e, azt hiszem, egész jól állunk. Jegyzetelek esténként és reggelenként,  összeírom a tanulnivalókat (azt hiszem főiskolás korom óta, ami -már 2003-ban végetért- nem jegyzeteltem ennyit). Mivel kb minden tanár más applikációt, programot, platformot használ, így még mindig hosszú idő összevadászni, de bevezettem egy A/4-es füzetet és gyerekenként színekkel, határidőkkel, tantárgyanként tananyagot vázlatolok, hogy másnak csak meg kelljen nyitni a Krétát, youtube-ot, discordot, okosdobozt, zoom-ot, na és persze könyvet-füzetet. Ez mondjuk még pár nappal ezelőtti kép, de kb így kell elképzelni (azóta még 3 ilyen duplaoldal megtelt):
Piros: Nándi, zöld: Csongi, kék: Nimi

Reggel 8 körül lelkiismeretesen leülünk a 3 gyerekkel, a kötelező feladatokhoz + magyarázatot, gyakorlófeladatot (értsd jól: keresztrejtvényt adott témában, színezőt, rajzolnivalót stb) keresünk. Feladat végén fotózunk, feltöltünk (és ugye itt is: van akinek Krétában, van akinek e-mailben, van akinek messengeren, vagy facebook csoportban) ezzel is rengeteg idő megy el. És az elkészült, beküldött bejegyzéseket kipipáljuk a füzetben, hogy azzal már ne kelljen foglalkozni.

Az első bátortalan és kaotikus hét után a tanerők bekeményítettek és annyi tananyagot küldenek, hogy csak pillázok. 45 percben az órán + háziként tuti nem tudnák leadni. És vannak xsfzd%V@mjhdv nagyon furcsa tanárok is, aki pl a 3.-os gyereknek erőnléti edzéstervet ír fel, amit hetente dokumentálni kéne BMI index-el, heti felméréssel. Hát nóóóórmális??? Egyelőre csak annyit írtam vissza neki, hogy mérlegünk nincs, úgyhogy BMI indexet nem fogok tudni számolni (a 10 évesnek) és egyelőre időnk függvényében egyéb mozgásformákat részesítettünk előnyben. Pl foci, pingpong stb. Erről küldtem neki képet, hogy ne kapjon egyest a gyerek. 

Aztán egyik este 11-kor jött egy e-mail az egyik tanártól a gyerek házi feladatos levelére (amit egyébként én küldtem el az ő e-mail címéről), hogy "hát, Nándi, van még mit pótolni" Annyira felpaprikáztam magam, hogy hajnal 2-ig nem tudtam aludni. Egyfolytában ezen kerregtem, hogy mi a túrót hagytunk ki. Végignéztem az összes jegyzetet, emaileket, Krétás házikat és egyre csak az járt az agyamban:  "nem értem piroskát, a farkast sem értem..." (ismeritek? zseniális szerintem, napizenének majd meghallgatjuk) Ma estére kiderült, hogy a tanár arra gondolt, hogy az aznap délben feltett és 2 napos határidős leckét még nem küldtük. (mindezt az előző nap írt levélre válaszolta). Gyanítom, ő is időzavarba keveredett, vagy esetleg ő egy másik idősíkban (IS) él.

Mindenesetre egyelőre túlélésre játszunk, jelenleg az én hangulatomat a legnehezebb túlélni...

2 megjegyzés:

  1. A tesitanárotokról mi regéket hallgattunk a 4-es szülőktől, meg láttuk, hogy jönnek ki óráról a gyerekek, a suliba is ilyen, de hogy otthonra ilyet adni fel? A mi tesijeink, fél óra kint az udvaron, vagy pár perces youtube videók, tartásjavító, labda gyakorlatok stb. Viszont minimum 2 héttel el vagyunk maradva minden tantággyal...
    Kitartást szomszédasszony! :-)

    VálaszTörlés
  2. Ha nem megy a gyerek bizonyítványának a terhére, hagyd rá, és hallgassál zenét, vagy hívd a nagymamát (papit)

    VálaszTörlés