2014. június 27., péntek

Új kedvenc született

Veszélyes dolog színházba menni.
Veszélyes dolog, mert az ember lát, hall, érez ott dolgokat, fülében maradnak szólamok, dallamfoszlányok, aztán meg kiderül, hogy a darabot leveszik a műsorrendről én meg itt maradok szellemek nélkül...
Habár nálam ez időrendben kicsit fordítva volt

Nah. Szóval az úgy volt, hogy a Facebookon láttam, hogy a Ghost-ot leveszik a műsorrendről, ebben az évadban még játsszák az Operettben, aztán kész, slussz-passz. Igen, azt a Ghostot, amit a film adaptációjaként készítettek, és amit már jó rég óta meg akartam nézni, de aztán valahogy elmaradt. Ki is posztoltam a Zuram üzenőfalára, hogy eljönne-e velem, és még azt is mondtam, ha eljön, akkor hangosan röhöghet az "agyagozós" jeleneten (ha van benne egyáltalán)

Végül mégsem ő jött velem, de az is lehet, hogy én voltam a kísérő: nővérem szülinapjára vettünk neki egy jegyet én pedig vettem magamnak egy másikat, közvetlenül mellette :D

Az előadás maga fantasztikus volt. Ma olvastam egy kritikát, (http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/kritika/ghost_gyaszmunkamusical), és nagyjából és egészében hasonló véleményen vagyok, bár a másik szereposztást nem láttam. Kerényi Miklós Máté játszotta Sam-et (Patrick Swayze a filmben) és Muri Enikő Mollyt (alias Demi Moore) háááááát, mit mondjak. "Kiskero" nekem túl sok volt, nekem akarom azt mondani, hogy ripacs, legyen inkább túl lelkes... Muri Enikő meg szerintem túl fiatal ehhez a szerephez. Az erőteljes dallamoknál gyönyörűen megmutatta, mit tud, de nem nagyon tudtam elhinni, hogy kortárs keramikus, aki hűdenagyon szerelmes, inkább színháziasan, Kiskerótól meg pláne nem, hogy Szabó Dávid - (rosszfiú Carl) főnöke.
Aki viszont eszméletlen nagyot dobbantott, az Szulák Andrea (Oda May Brown - Whoopi Goldberg) Sokat nőtt a szememben, pörgött forgott, és leénekelte a csillárt a plafonról (és, hát igen, nagyobb tapsot kapott mint az összes többi szereplő, még úgy is, hogy Metrószellemnél hangosan visítottam -> mert már a szereplőknél tartok meg kell említsem Szabó P. Szilvesztert is, akit sikerült annyira elmaszkolni, hogy először fel sem ismertem, és ott pilláztam, hogy tényleg ő játssza-e. És nagggggyon nagy volt, megint csak.


Na és a látvány..... Csjúúúú, olyan effekteket alkalmaztak, amit még soha sehl nem láttam színpadon. Komolyan hihető volt, hogy metrón utaztak, hogy lifteztek, díszletek jöttek fentről-lentről (!), oldalról, fények villództak, és Sam tényleg átment a falon. 

Nos, a darabot úgy tűnik, leveszik műsorról, de persze van remény, hogy később újra előveszik, volt már ez így máskor is :)

Addig is itt van nektek, nekünk az angol verzió:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése