2018. február 15., csütörtök

Közkívánatra torta

Hétvégén tortát készítettem a Zuramnak és olyan jól sikerült (bár országtortával nyilvánvalóan nem veszi fel a versenyt...), hogy le kell írnom a receptjét
Az eredeti receptet itt találtam, nagyjából meg is tartottam az arányokat, 1-2 helyen változtattam csak (pl zabfalatokkal):
Hozzávalók:
Alap: 
20 dkg darált Győri Édes zabfalatok keksz
5 dkg darált háztartási keksz
10 dkg vaj
10 dkg étcsoki
Túrós réteg:
50 dkg túró
4 csomag vaníliás cukor
6 evőkanál tejföl
1 citrom reszelt héja
4 dl tejszín (ebből lehet, hogy 3 is elég, mert nekem jócskán kimaradt)
2 kis csomag zselatin fix
Csokoládés réteg:
10 dkg étcsoki
1 dkg vaj
Tetejére:
20 dkg étcsoki
2 dkg vaj

Elkészítés:
1. Gőz fölött olvasszuk fel a vajat az étcsokival, majd keverjük össze a darált keksszel és az így kapott egyveleget egy sütőpapírral bélelt tortaformába nyomkodjuk. Ez mehet is a hűtőbe.
2. A tejszínt kemény habbá verjük. Fogunk egy másik tálat, amiben a túrót a tejföllel, a cukorral, a citrom héjával összekeverünk, majd hozzáadjuk a zselatin fixet és  jól összekeverjük (én csak kézi habverővel, az eredeti recept gépet ír) A túrós masszát óvatosan keverjük össze a tejszínnel. Én nem tettem bele az összes tejszínt, mert szeretem érezni, hogy picit darabos a túró. Aki krémesebben szereti, az nyugodtan rakja bele a z össze tejszínt.  A krém felét a kekszes alapra öntjük és visszatesszük a hűtőbe. Gyakorlott krémes-süti készítőknek nem újdonság, de nekem nagy felfedezés volt, hogy a tortalapáttal milyen szépen el lehet simítani a totaformán belül a túrót... 
3. A csokis réteg következik, melyben a csokoládét és a vajat felolvasztjuk és a megszilárdult túrós rétegre csurgatjuk, majd óvatosan szétoszlatjuk (szintén tortalapáttal), és kicsit betesszük a hűtőbe.
4. Jöhet a túrós réteg másik fele, de csak ha már kellőképpen megszilárdult a csokis réteg.
5. Vonjuk be az egészet még egy réteg csokis réteggel. Hasonlóan a korábbi csokis réteghez, most is olvasszuk fel a csokoládét a vajjal és a túrós réteg tetejére öntve, szépen eloszlatva fedjük be az egész süteményünket.

Nem bonyolult, és csak a hűtés miatt hosszadalmas, közben az ember összedobja az ebédet, miegymást...



Túrórudi rajongóknak kötelező elkészíteni!

2 megjegyzés: