2019. november 27., szerda

4 nap a sarkkörön túl - Tromso 3.

Az északi fény túra mellett nagy álmom volt hajókázni a fjordokban. Mikor szerveztem az utazást, akkor tudatosult bennem, hogy ez is megvalósulhat.
Szintén az Arctic Explorersnél előre foglaltunk egy egész napos programot. Ennek is van több változata, lehet kérni nagyhajós vagy kiscsónakos verziót, sőt, buszos utazással kombinálva, ami szintén szép lehet.

9-kor indultunk a tromsoi kikötőből (úgy hogy előtte hajnal 3-kor értünk vissza a hotelbe, így elég húzós volt a reggel) A 140 főt befogadni képes katamaránon végülis 80-an voltunk. Egy fiatal srác és lány volt az idegenvezetőnk, ők meséltek hasznos dolgokat a 3 órás út során. Overált itt is kaptunk, de nekünk elégnek bizonyult a saját kabátunk, max az arcunkat csípte a szél picit.
A csomaghoz egyébként ingyenes korlátlan tea és kávéfogyasztás + mézekalácsos süti járt. Kioskban lehetett hotdogot és waffelt venni.

A látvány a hajóról elképesztő, mint valami giccses képeslap. Egészen másmilyenre számítottam, kicsit meredekebb partra talán, de csodaszép volt az egész út.

Kb 3 óra után értünk egy öbölbe, ahol láttunk pár orkát, de nem túl sokat és mivel a kapitány kapcsolatban állt a többi hajóval, így továbbálltunk. Még 20 perc után egy sziget közelében valóban sok bálna jött össze. Orkák és púposhátúak vegyesen, hol jobbról, hol balról tűntek fel, majd el. Csodálatos és hatalmas állatok. Kb 1 órás nézelődés után indultunk vissza.

Folyt.köv. tromsoi sétával holnap :)