2019. november 28., csütörtök

4 nap a sarkkörön túl - Tromso 4.

Tromsoben klasszikus városnézős túrát nem tettünk, egyszerűen erre nem volt időnk.

Viszont megnéztük a Polaria nevezetű Ocenáriumot. Eztalán egy picit csalódás volt, de lehet, hogy csak azért, mert tavaly a lisszaboni Ocenarium nagyon magasra tette a mércét, ez csak kis próbálkozásnak tűnt azután. De így is érdekes volt, a fókák pedig cukik (a fókaetetést nem vártuk meg, mert indultunk a reptérre)

A bálnavadászat után még elbuszoztunk a kabinos libegőig, ennek a helyi neve: Fjellheisen. Elég eldugott helyről indul, konkrétan egy családi háznak néztem, mentségünkre legyen mondva: sötétben a jeges úton botorkálva arra figyeltünk, nehogy elessünk. Maga az utazás nem egy nagy szám, kb mint a budapesti sikló: sitty-sutty fennvagy a hegytetőn. A látvány viszont káprázatos. Jól látszik az egész sziget, még a felszálló repülőgépek is. Derült égboltnál innen is lehet északi fényt nézni (fényszennyezés ide vagy oda), vagy akár inni egy fergeteges forrócsokit és közben beszélgetni.

És azért a kikötői séta nem maradhatott el reggel és este sem (bár a jobb felső kép elkészítéséhez elég volt kinézni a szobánk ablakán...)