2010. június 13., vasárnap

"Kell egy hááááááz..."

"...lenn az óceánpartján, majd ha végleg visszavonultam" -LB27-

Addig is, amíg az meglesz, itt van nekünk az inárcsi házikónk. Vagyis még nem a mienk, leginkább a banké, mi lakunk benne, és fizetjük a hitelrészleteket.

Akartam már írni a házról, de meg akartam várni, míg befejeződnek a "renoválási" munkálatok és kicsinosítom az előkertet is, hogy tényleg szép legyen. A munkások pénteken elvonultak, de még nem pakoltunk el utánuk, és az előkert is inkább katasztrófa-sújtotta övezetre hasonlít, +az új nagykapunk sincs még kész, de nem bírtam ki, és gyorsan fotóztam néhányat.

Na, szóval a telket 2003 tavaszán vettük, a ház terveit Csabi akkori kollégája, Gilincsek Gábor készítette (http://www.epiteszmernok-tervezo.hu) Nagyon eltalálta az ízlésünket, ráadásul szerintem maximálisan kihasználta a hely adta lehetőségeket, így az enyhén lejtős telekre szinteltolásos házat tervezett (és amit valószínűleg ő sem tud, egyszer nagyon régen, még tini koromban láttam egy amerikai filmben, hogy a nappali 2 lépcsőfokkal lentebb volt a ház többi részétől. Nagyon tetszett! Nos, mit ad Isten, Gábor pont ilyen terveket készített, a nappalink 2 lépcsőfokkal lentebb van az étkező-konyha résztől.

Az engedélyek után még 2003-ban megcsináltattuk az alapot, aztán 2004 március 15-én folytatták a munkálatokat, és szeptember 4-5-én költöztünk be először. Először, ugyanis a gázt ekkor még nem kötötte be a Tigáz (pedig nálunk már minden rendszer készenállt), így néhány hetes fagyoskodás után rokonoknál "csöveztünk" Pesten (azóta is ezer hála Csabi unokatestvérééknek, Norbiéknak és nagynénémnek Jucinak, hogy elviseltek minket) Végül decemberben a Tigáz is hajlandó volt megcsinálni a bekötést, lett fűtésünk és lakhatóvá vált a házikónk.

A ház elosztása: az utca szintjén van a garázs, az előszoba és egy kis zuhanyzó wc-vel. Innen fél emelettel fentebb vannak a hálószobák (3 db) és egy nagyobb fürdő, fél emelettel lentebb pedig étkező, konyha, nappali és még egy szoba.

2006-ban csináltattunk kandallót, 2008-ban kifestettük újra belülről, ekkor már színesek lettek a kezdetben fehér falak és most újraburkoltattuk az erkélyt (elég gyalázatos módon csinálta meg az első brigád), megcsináltattuk a lábazatot és az előkertbe fűbetont rakattunk le.


Képek:
2005 telén, Itt még a kerités oszlopok sincsenek lefestve, azóta van két hatalmas ecetfánk elől, amitől nem lehet ilyen klassz képet csinálni ebből a szemszögből.

szintén 2005, csak szemből készült a kép.




Ezt ma lőttem, itt már látszik a lábazat és a most elkészült kocsibeálló csücske.


Szintén mai kép, a ház hátulról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése