2013. december 29., vasárnap

Karácsonyos

Idei karácsonyunk nagyon szépen telt. Nem havazott. Sőt, most a két ünnep között olyan idő van, mintha húsvét lenne.
24-én szokás szerint itthon, Inárcson voltunk. Nándorom egész délelőtt lelkesen segített, még a kicsik szobájában is önként összepakolt és alig várta, hogy szaloncukrot kapcsozhasson, fát díszíthessen, pedig ő nem egy nagy ünneplős, vagyis meglehetősen hangulatember.
Idén ezüstfenyőt vettünk, szerintem most először (eddig mindig Nordmann volt) és meglehetősen megszenvedtünk a faragással, pedig nagyon szuper, nagyon széles karácsonyfatalpunk van (made by Szigma B) 
A kicsiket sikerült elaltatni délután (ez nem mindig sikerül mostanság), így ébredés, öltözés után jöhetett a vacsi. Szokás szerint Tokaji Borkrémleves, Sültlibamáj pirítóssal és Mákosguba. A gyerekeknek vettem karácsonyos tésztát (karácsonyfa, csillag stb alakú száraztészta), ez volt a vacsijuk, de Nándi megkóstolta gubát is.
Vacsora után rövid fotózkodás (2 kép erejéig), majd ajándékosztás. Amit tulajdonképpen már előző nap elkezdtünk, mert a szomszédoknak vittünk át bort (Tállyáról, a Dudovics pincéből Késői szüretet)
A gyerekek idén kaptak egy közös Duplós-Verdás ajándékot és mindenki kapott egy-egy könyvet + valami apróságot. Nándi egy Anakin Skywaker figurát és égitestekről szóló könyvet, Csongi egy angry bords figurát és a régen áhított focis könyvet (MI Micsoda Junior sorozatból), Nimi pedig Baybladet és Bartos Erika Hóember című verses könyvét. 
Én színházjegyet kaptam a Zuramtól, amit már meg is néztem egy hete, szóval nálam nagyon hamar járt a Jézuska. Zuram pedig R2D2 bögrét kapott :)
Szaloncukorból idén is retro Szerencsit és Stühmert vettünk (ez utóbbi szépen fogyott már a kapcsozás előtt... khmmm... kár volt hamar megvennem) Idén is csináltunk sk. szaloncukrot és idén is újítottunk, mint minden évben. Zuram kitalálta, hogy próbáljuk meg formába önteni a csokit és a már megszilárdult mázba tegyük a masszát. Nem akartam kiröhögni, így csak csendes pesszimizmussal figyeltem a műveletet és persze segédkeztem, ahol tudtam. És meg kell mondjam, (megint) neki volt igaza! Annyira szuper lett az az első adag (mivel nem tudtuk, hogyan fog sikerülni, így csak egy adagot csináltunk így, a többit hagyományosan, kis bumszlikat formázva, majd olvadt csokimázba forgatva)! Becsomagoltuk hagyományosba, celofánba (bon-bonszerűen) és mini pralinépapírba is.

A karácsony hamar eltelt de itt van nekünk néhány emlékfotó.

Rumos-kekszes szaloncukor sk:

Közös szaloncukor kapcsozás:


Beállós családi:

ünneplős-cicás-harisnyás:










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése