2016. december 4., vasárnap

Belgiumban

Két hete kiküldetésben jártam Belgiumban. 3 és fél napra itthagytam a családot.
A Nitto Way Seminart minden évben 2x tartják a Nitto cégcsoport belga gyárában: Genkben. Ez amolyan új-belépő-tréning, amire idén én és egy minőségügyis kolléganő mehetett (én lassan 2, ő másfél éve dolgozik a cégnél...)


A programunk nagyon sűrű volt és gyakorlatilag minden perc be volt osztva, kezdve onnan, hogy a reptérre jöttek értünk, a hotelból reggel taxi vitt a gyárba, délután taxi vitt issza, aztán közös vacsora, másnap szintén.
Genkből sajnos csak annyit láttam, amit útközben a szakadó eső megengedett, nomeg a Nitto iroda ablakon kinézve, de persze az élmény így is hatalmas volt. (pl a város közepén a hajózsilip, és a gyár mellett legalább 8 szélerőmű)

Az M hotelben laktunk, fiatalos, dizájnos  berendezéssel, normál kontinentális reggelivel.

Napközben többféle előadást és prezentációt hallgattunk meg:
-A cégcsoportról,  japán kultúráról és kommunikációról, a Nitto termékekről, és a különböző részlegekről (IT, labor, stb)

Kedden este sushi készítő workshopra mentünk. Biztos ami biztos, a bekészített japán előételekből jól bekajáltunk, és kóstolhattunk japán sört, bort és sakét is (ami egyébként szerintem nem volt annyira borzalmas, mint ahogy hallottam korábban.)
Megtanultunk hogyan kell sushit készíteni, az egyéni munkálkodásom eredménye ez lett:

Végül hármas csoportban kellett sushi-art-ot készíteni: eddig még soha nem látott variációban. A belga-magyar különítmény ezt az igen mutatós és cseppet sem hagyományos "haragos-sushi szamuráj egeret" hoztuk össze.

A 2. nap további előadások és gyárlátogatás volt soron, majd a managerekkel egy üzleti vacsora a közeli LeMolen grill étteremben.

3. nap már csak fél nap előadásokkal, de mind közül a legszínvonalasabb volt szerintem a vállalati filozófiáról, és ez leginkább az előadónak volt köszönhető (Johan Vanheusden). Látszik, hogy minden nap ezzel foglalkozik (Learning&Communication) és nem nyűg vagy megtiszteltetés neki az előadás, hanem ő maga is élvezi.
A szeminárium végén mindenki sikeres vizsgát tett (bekiabálásos módszerrel vizsgáztunk 😂) majd diplomaosztó és fotózás következett.
A képen balról jobbra: Jeff Buyens (európai pénzügyi igazgató [NBE]), Nyika Edit (adminisztratív asszisztens [SHU]), Johan DeBoeck (európai ügyvezető igazgatósági tag [NBE]) Mindhármunkról roppant előnyös ez a kép...

És persze csoportkép:

Búcsúzóul gulyáslevest rendeltek nekünk, ami maradjunk annyiban, hogy ízletes volt, de köze nem volt a gulyásleveshez (paradicsomos alaplében mindenféle zöldség és hús)
Mivel elég sok időnk volt a repülő indulásig, így én beterveztem még magamnak egy brüsszeli kirándulást, városnézést, de annyira vacak volt az idő (szakadt az eső, és nagyon hideg szél fújt), hogy végül Charleroin maradtam, és Emesével ittunk még egy búcsú belga sört és ettünk 1-1 belga waffelt.


Hazafelé 9 kilóval több sörrel és csokival volt nehezebb a bőröndöm, mint odafelé :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése