2020. január 9., csütörtök

Festettünk

Vártam még "hivatalos" fotókat, de egyelőre nem kaptunk,  Így most mesélek, alkotós képek pedig később.

Szülinapomra kaptam festőest utalványt Judittól a szolnoki Képesvagy!-hoz.
Túlzás nélkül hónapokba telt, mire megfelelő időpontot találtunk, nekem sajna csak a szombatok jöttek szóba, még a péntek délutánira sem érek oda. Azt hiszem, egy kép volt, aminél az időpont jó lett volna, de maga a kép nem tetszett, pacsmagolós tájképet szerettünk volna mindketten.
Node két ünnep között már nem volt kifogás.

Nagyon szeretek kreatívkodni, de sajna a kézügyességem elég gyatra, főleg ha rajzolásról van szó. Festeni meg utáltam a suliban, úgyhogy erős kétségekkel indultam neki a programnak. 
Rögtön megérkezvén konstatáltam, hogy ropi és mogyi van, tehát gondoltak arra is, hogy a "botkezűek" jól érezzék magukat.

A festőest koreográfiája nagyon egyszerű: van egy instruktor, aki lépésről lépésre bemutatja, hogy keverj ki 6 színből fonnyadtlilát vagy jegeskorlát-színt (nem olyan egyszerű, mint elsőre tűnik), hogyan vidd fel a vászonra és nagyjából hova. Te megpróbálod lekövetni (elég frusztráló, hogy sem a szín, sem az ecset, sem a festék mennyisége nem olyan, mint amilyen a szomszédé, ráadásul a kezed sem azt csinálja, amit tulajdonképpen szeretnél) és szépen haladtok a színekkel, míg végül összeáll a festmény. 
Egyébként egész jó móka, ha az ember lazán tudja kezelni, ráfeszülni nem szabad és az tény, hogy 3 órán keresztül csak a vászonra és az instruktorra koncentrálsz (még a mogyi is csak a szünetben jut eszedbe), teljesen kikapcsol, nem gondolsz a családra vagy a fogadóórára vagy a holnaputáni munkanapra, csak az ecsetre és a színekre.

Alapjában véve azt kell mondanom, nem lett ez rossz kép, vagyis inkább van olyan rész rajta, ami kifejezetten tetszik. Mondjuk az eredetire nem hasonlít (Judité talán jobban). De mi szépek vagyunk, és a festményeink is. Nameg a minitorta gyertyával, ami még színben is passzol!

Mivel hasonló sárga a nappalink, így kiraktuk a falra. Mármint a festményt.


És bár nagy általánosságban konfliktuskerülő vagyok, a pipacsos kép nem hagyott nyugodni, így jan 25-re beneveztem egy újabb festőestre. Jövök majd újabb beszámolóval.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése