2022. október 28., péntek

Római vakáció 2.0 -hidegélelmes verzió

Rómába érkezés után kisebb tanácstalanság a személyügyekről (hányan vagyunk, miért ennyien, 2 lapon a lista, mi duplán pipálunk, de mindegy, egyébként sem számolunk-aki lemarad, ottmarad... stb), majd kiderült, hogy az eredetileg visszaigazolt hotel helyett mi ketten egy másikba megyünk (ami a szállodalánc tagja, de 650 méterrel odébb van), túlfoglalás miatt. Reggeli a mi hotelünkben lesz/volt, de a csoportos programok a másikból indulnak, és a vacsora is a másik hotel mellett lesz. Ezzel megnöveltük a napi lépésszámot, de nagyjából ennyiben zavarta az utunkat.

A szállás lerohanása előtt egy 3 órás buszos városnézésben volt részünk. Elmentünk a főbb nevezetességek előtt és Elizabet, az idegenvezetőnk elkezdte ránkönteni az 5 tonnányi és 125 lexikon-nyi tudásanyagot. Róla egyébként majd akarok külön is mesélni, mert hatalmas figura, na, nem kilóra, hanem stílusra és tudásanyagra gondolva.

A buszos kirándulás alatt 1x álltunk meg és megnéztük a Szent Pál székesegyházat (monumentális, bámulatos, sok hajós - érdekességképpen az aktuális pápa üvegmozaikos képe ki van világítva) és ittunk egy jó zöld teát. Itt láttunk először papagájokat is, nagyon viccesek és nagyon hangosak és ahol pálmafák vannak (Rómában sok parkban), ott papagájok is vannak.


A buszos városnézés után kitettek minket a hotelnél. Az első szoba elég gáz volt. Még gondoltam is rá, hogy milyen jó, hogy nem a Zurammal jöttem, ő biztos kiakadna rajta; én elviseltem volna, majdnemhogy csak aludni jártunk oda. De Judit határozottan kérte a cserét és az idegenvezető lemeccselte nekünk a nagyobb, szebb és az utcára néző szobát. (egyébként a hotel érezte, hogy ez az átfoglalósdi sem volt fair igazán, mert bekészítettek egy üveg proseccot és egy gyümölcskosarat, amit természetesen át is cuccoltunk az új szobába. A vacsorát egyébként előre kértük, a csoportból csak 8-an, így velük együtt vacsiztunk. 

Délután szabadprogram, így nyakunkba szedtük a várost, tettünk egy kis kanyart, pizzaszeletet ettünk és rábukkantunk a Santa Maria Maggiore bazilikára, ami az V.században épült és a legnagyobb olaszországi székesegyház (monumentális, bámulatos - itt van eltemetve Bernini)



Folyt.köv a fakultatív programokkal. 

1 megjegyzés:

  1. igeeen, a zöld teát mindenképp meg kellett említened :D . Ugyanis megkérdeztem h mit kér Edó , ami fekete tea lett volna, de mire beértem a büfébe simán elfelejtettem, és mivel náluk mindig zöld teát láttam, hát ezt kértem. :) de finom volt az tény :)

    VálaszTörlés