2023. október 20., péntek

#Majdnemkritika - Gyöngyhajús színházas

Ha már így az utóbbi 5 bejegyzés színházról szólt, itt van még egy, kicsit már kellemesebb hang(ulat)vétellel.

Szóval a Gyöngyhajú lány balladája című musicallel már korábban is szemeztem. Emlékszem, még 2020-ban írtam is Dinának, aki nagy Omega rajongó, hogy ezt meg kéne majd nézni (a RAM-ban voltam a covidbezárás előtti Tesla musical-en, mikor láttam a reklámját*) Akkor ez elmaradt, most meg Móni kolléganőm mutatta, hogy elérhető közelségben, Albertirsán lesz kitelepülésük. Meg is örültem a hírnek, mert az utóbbi 2 évben színházban (is) szülinapoztam, és ez olyan jó hagyománynak tűnik. Bár érzek némi lelkiismeret furdalást induláskor, hogy otthagyom a családot, tortát, miegymást, de azért ezen elég könnyen túllépek...

Nah, jegyvásárlás nem konkrét helyre szólt, hanem szektorra. Ami a gyakorlatban azt jelentette, hogy az első 25 sor A szektor, utána 2 sor a B szektor, és még 2 sor a C. Vagy valami ilyesmi. Gondolom, jegyeladás szerint pakolták a székeket. Helyfoglalás meg szektor szerint érkezési sorrendben. Először nem tűnt vészesnek az a 15-18 (20?)-adik sor, más színházból, vagy szabadtérin is néztem már jóóóóval messzebbről. A hang miatt aggódtam inkább kicsit, mert sportcsarnokban necces lehet a jó hangzás. Na, a hanggal semmi gond nem volt. Pompásan szólt! Tényleg. Viszont a színpadból semmit nem láttam. Az Experidance csodásan nézett ki válltól felfelé. Biztosan jól mozgott a lábuk is. A kezükkel mindenesetre jól csápoltak. Merthogy lelátó az nem volt, csak a "küzdőtéren" egymás mögé tették a székeket, jó nagy lábtérrel, még az "eltolás" sem sikerült, az előttem ülő hölgy tényleg előttem ült, a színpad viszont nem volt kellőképpen magas. Kiábrándító. Sőt, annyira pipa voltam, hogy azon gondolkodtam, hova tudnék átülni, elsurranni vagy bármivel élvezhetőbbé tenni. Kb fél óra után viszont Füredi Niki belekezdett az első szólójába, pont a Gyöngyhajú lányt énekelte és lúdbőrös lett a karom. Őszintén örültem, hogy ő énekelte és varázslatos hangjával teljesen magával vitt, imádom, ahogy énekel!

Az aznapi szereposztást egyébként sosem tudjuk meg. Szerintem a művészekre nézve megalázó, hogy csak egy plakátot tettek ki az összes mindenki nevével. Az egyik néző el is csodálkozott, hogy észre sem vette a színpadon Kóos Rékát. Mondjuk én sem. Mert Füredi Niki váltója... De a pacák lehet, hogy azóta is azon gondolkodik, hogy melyik szereplőt alakította. Találgattuk azt is, hogy Krisztát ki játszotta, utóbb rákérdeztem a Produkció FB oldalán, de választ nem kaptam, kizárásos alapon Kóbor Lénára tippelünk.**

Szünet közben megkérdeztem a csajokat, hogy nagyon megbántódnak-e, ha én különc módon hátra ülök, vagy állok. Persze ők ilyen jófejek, és még ha ki is röhögtek magukban, akkor sem mutatták. Végül nem leghátulra ültem, hanem a csarnok oldalában ottfelejtett, vagy pótszék gyanánt kitett 3 székek egyikére. Egy hölgy ült ott már ott, ő is arról panaszkodott, míg el nem kezdődött a 2. felvonás, hogy semmit nem látott. 

Óóóóó és micsoda változás állt be! Mindent láttam! Tényleg jól táncolnak az Experidance-esek, cserébe a színészeknek nem sok koreo jut. De ne legyünk telhetetlenek. Sánta László a hátán vitte a darabot, igazából az egész az ő karaktere körül forog, a többieknek jóval kevesebb dal jut. Szóval a Gyöngyhajú lány inkább Gyöngyhajú srác... A darab történetének túl nagy mélységei nincsenek, valószínűleg a közönség nagyrésze nem is ezért vett jegyet, egyszerűen csak jó szórakozást és ismerős dallamokat várt. Az Omega slágerei és kevésbé ismert dalai meg is adják ezt. Az eredeti  hangszerelésbe sem nyúltak nagyon bele, a hangulat pompás volt, szerintem mindenkinek járt a lába, vagy dudorászta magában a Petróleum lámpát :) Eszembe jutott a Tied a világ! is, hogy milyen jó volt a Játékszínben, hasonló analógiára Illés dalokból, és atyaég, annak is már 5 éve, hogy láttuk! 

Jó kis este volt, jó zenével, szép hangzással. Kár, hogy az elrendezés miatt nem láttam az elejét. 




 

--------------------------------
*milyen érdekes, hogy ilyen hülyeségek megmaradnak az ember agyában, de hogy befizettem-e a gyerek osztálypénzét, azon erősen gondolkodnom kell.
**update: válaszoltak, Magyar Viktória volt 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése