2023. november 6., hétfő

Csillagok-csillagok, szépen ragyogjatok!

Maradjunk is a "Nézz-nézz az ég felé..." témánál: tegnap este sajnos lemaradtunk a csodálatos Aurora Borealisról, pedig amint megláttam az első képeket, rongyoltam kifelé állványostul, Nikonostul, kispapucsban. Sajnos azzal sem biztathatom magam, hogy az erős fényszennyezés miatt egyébként sem láttuk volna: jópár olyan fotót tettek fel, ami láthatóan utcai lámpa fényénél készült.
Ezt random másoltam az időkép oldaláról:



De ha már kinn voltam, beállítottam hosszú záridőt és lőttem pár érdekes képet a Nagygöncölről. Néhány perc alatt lefagytak a csülkeim leszállt a köd is, úgyhogy nem volt értelme még tovább kinn időzni, bár egy érdekes, sejtelmes képet még elcsíptem a Fiastyúkról. Kimentem az erkélyre, leszállóban még egy repcsi is megvolt, de a sarki fény már nem mutatta magát.




Mindenesetre elborítottak a csodálatos norvég emlékek...

És ha már égbolt, itt van még két kép az októberi Holfogyatkozásról, az egyikbe még a Jupiter is belefért :) 








1 megjegyzés: