2011. július 10., vasárnap

Szolnoki Repülő Múzeum

Szerdán papikám beváltotta régi ígéretét és szponzori szerződésének keretein belül elvittük a gyerekeket (és az unokatesókat) a szolnoki Repülő Múzeumba. Már én is régóta vágytam elmenni, és biztos voltam benne, hogy a fiúkat is érdekli majd (főleg a "helipopter" mániás Csongit)
A különlegességét az adta meg a látogatásnak, hogy - mivel apum vállalkozása keretein belül újították fel a katapultot, segítségét megköszönvén a gyerekek beülhettek több olyan gépbe is, amit a látogatók egyébként csak kordon mögül, 3-4 méteres távolságból szemlélhetnek.
Kötelező fotó a támogatók táblája előtt:
Először az utasszállító géphez mentünk, ahol a fiúk bemehettek a pilótafülkébe:

Aztán az egyik helikopterbe
Majd a másik helikopterbe
Csongi nagyon élvezte!
Nehézfiúk egymásközt
De azért megbarátkoztak
A csúcs az volt, hogy mindenki beülhetett CáPeti II.-be
Naná, hogy én sem hagytam ki!
És megnéztük a szponzori szerződés* alapját képező katapultot is.
A roncshangárban a föld alól - víz alól kiszedett roncsokat mutatják be, nagyon érdekes kis tárlat!

És a legújabb hangár, márciusban adták át, itt egy táblán kronológiai sorrendben láthatók a magyar haderő repülőgépei és néhány felújított gyönyörű vasmadár
És végül egy Öregharcos, direkt Papikám kedvéért


Remélem, mindenki érdeklődését felkeltettem! Fiús anyukáknak-apukáknak kötelező program! Bp-től 100 km-re van, ami egy-másfél órát jelent autóval. A belépés ingyenes és bár csak 1 gépbe lehet beülni, szerintem így is nagyon érdekes. További infókat itt olvashattok: http://repulomuzeum.hu/
Külön köszönet Lente százados úrnak, aki készségesen és végtelen türelemmel vezetett minket végig, magyarázott, mesélt, segített. Igazi élmény volt a látogatás!




*Ez persze csak az én szövegem, mert jól hangzik, viszont részletes beszámoló olvasható a katapult helyreállításáról a múzeum honlapján itt és itt

1 megjegyzés:

  1. Na végre! Már alig vártam a bejegyzést! Legközelebb kéretik gyorsabban infókat adni! Örülök hogy jól telik a szabi, ahogy látom minden napra jut valami program.

    VálaszTörlés