2018. október 18., csütörtök

Még mindig Portugália

...és még mindig Portugália, de nem ám Lisszabon! Csak mert kaland az élet, egy egész napot töltöttem Portóban, amolyan szülinapi ajándékként a Nissho-tól.

Hétfőn 11 körül szóltak, hogy el kéne vinni egy bőröndnyi terméket Braga-ba. A mondat eleje ismerős lehet, júniusban lejátszottuk ezt Stuttgart-al, most viszont sokkal jobban alakultak a dolgok. Portó szintén bakancslistás volt, így gyors telefonos egyeztetés után a Zurammal (aki szegény nagyon csalódott volt, hogy pont aznap nem leszek otthon) igent mondtam.
Délután 2-kor kezdtünk repjegyet és autóbérlést intézni, szállást foglalni, bőröndért hazamenni stb. Du 3-kor lett kész a termék, hazacuccoltam a srácokat a suliból és tűztem ki a reptérre. Kicsit aggódtam, mert megint csak átszállásal volt jegy, ráadásul Frankfurtban 1 órám volt csak, ha késve indulunk, megint úgy járhattam volna, mint Stuttgartban, hogy a csomagom félúton lemaradt. De itt minden rendben volt, éjjel 11-kor megérkeztem én is és a csomag is Portóba. Felvettem a kocsit és kihajtottam Bragaba, ami kb 40 km-re van a reptértől. Hát nem mondom, hogy nem volt zabszem a se..emben: idegen útonvonalon, idegen autóban, tök sötétben, helyenként szötymörgő esővel, de meglepően gyorsan és könnyen odataláltam (a jóisten segítse meg azt, aki kitalálta a wazze-t) A partnernél kb 10 perc alatt elintéztük az átadás-átvételt, még a portással sem kellett activity-zni, jól beszélt angolul.

Mivel későn érkeztem, eleve Bragaban foglaltam szállást (igen, ezt magamnak, a HR-es múltam még visszaköszön néha), hogy ne kelljen még többet autókázni. Aztán gyors reggeli után visszavittem az autót Portóba, leadtam a reptéren, az immár üres bőröndömet betettem a csomagmegőrzőbe és nyakamba szedtem a várost. Bemetróztam jódarabon, aztán google maps-el a kezemben elindultam a városközpontba. Amit mindenképpen látni szerettem volna, az a I.Luis híd és a katedrális. Sajnos ez utóbbit belülről épp felújították, így nem sokat láttam belőle (cserébe beültem egy másik templomba megköszönni a sok jót, amit az utóbbi napokban kaptam) A katedrális környéke viszont nagyon szép, itt is vannak kis utcácskák és nagy terek is. A híd pedig lenyűgöző, szinte lépésenként megálltam, mert újabb és újabb látnivalókat fedeztem fel minden oldalon.
Átérve a hídon láttam, hogy itt is van lanovka, de nem ültem fel (ez Csabival lett volna igazán jó móka), csak sétáltam a parkban, ahol épp valami élő adást forgattak, nagy volt a felfordulás, kamerák, drónok, riporterek stb.

Ekkor már délre járt, így visszaindultam, vásároltam még egy tonna kis szuvenyírt, magamnak pl egy Porto-s pólót, mert egyrészt baromira sajnálom, hogy Lisszabonban nem vettem, másrészt úgy beleizzadtam abba az egy darab váltópólómba, mert délelőtt borult volt az ég, majd hirtelen kisütött a Nap és folyt rólam a víz.

A reptéren ebédeltem, majd lepacsiztam a kollégával, aki újabb adag Nisshos-terméket hozott ugyanannak a cégnek (nem, most ne térjünk ki a gyártástervezésünkre és hogy megéri-e ez a cégnek)
 Aztán éjfélre már otthon is voltam :) 



Imádtam Portót, azt a pici szeletkéjét, amit láttam, imádtam a repülést, (és még egy A380-ast is láttam Frankfurtban), sajnálom, hogy nem volt időm többre, de hálás vagyok, hogy eljutottam ide is.




1 megjegyzés:

  1. Kaland az élet! Szép, és jó dolga van a Nissho "csomagküldő szolgáltatásának". Bizonyára fáradságos is!

    VálaszTörlés