2022. november 4., péntek

Megújult a Menopauza

 Kis Római beszámoló után visszazökkenünk a jó öreg kerékvágásba egy régen várt előadással: Már tavaly azzal a címszóval halasztották 2 hónappal odébb, hogy "teljesen megújul". Eskü egész végig arra koncentráltam akkor, hogy mit újítottak benne - na, jó, ez nem igaz, végig élveztük az előadást, ami ugyanúgy lement, zéró változtatással. Akkor. Egy évig nem játszották, már tiszta stresszbe-vótam...Most viszont újra itt vannak nekünk ők négyen (hatan egyébként) és már előre beharangozták a változtatásokat: Bereczki újrarendezte, Szulák Andi nem játssza már Vegát, Hernádi Juditnak decembertől lesz váltótársa Janza Kata személyében. Úgyhogy a szokásosnál is jobban izgultunk, hogy milyen lesz ez az új verzió.

Első sor - imádom a színpad közelségét. Aztán jól a képünkbe kaptuk a sok-sok változást. A díszlet és a jelmezek teljesen újak. Ez utóbbiak nem is tetszettek. Szerintem semmitmondó, szedett-vedett. Ha a koncepció az volt, hogy 4 vadidegen nő találkozik, és emiatt nincs szükség "egységes" jelmezre, akkor szerintem hibás a koncepció, nekem zavarta a szimmetria érzékemet... Ha koncepció se volt, akkor még nagyobb a gond. Nekem hiányzott az első felvonásban a sok gyorsöltözés (mondjuk a szereplőknek valószínűleg nem), fura volt, hogy az első felvonást ugyanabban a cuccban tolták le. A 2. felvonásban volt kicsi öltözés. Nem sok, de legalább volt.

Egy kicsit szájbarágósabbra sikeredett a darab eleje, mindenkinek, hogy jól megértsük: a kerettörténet csak annyi, hogy 4 nő találkozik a plázában.

A dalok közül kimaradt pár nagy kedvenc és az újakat még szokni kell. Furcsák lettek a dalszövegek. Olyan kínlódósan megírt fajták. Lett viszont sok-sok új rock szám, ami lendületet ad, cserébe viszont egysíkúvá is válik tőle a darab eleje. És volt, olyan jelenet, aminek a hangulatát és dalát és szövegét is átvariálták, és a régi megható "anyukás" dal helyett lett egy furán összerakott, "púp_vagy_a_hátamon" stílusú dal, amit nem nagyon tudtam hova tenni (ezt a kocsiban is hosszan elemeztük Fannival, hogy mi lehetett a rendező célja.) Az utolsó számnál pedig csak remélem, hogy még nem ért össze, mert az a régi verzióban mérföldekkel jobb volt. (ehh, eddig jól lefikkantottam, pedig jóléreztük magunkat, istibizti annyit röhögtünk és még reggel is olyan jó kedvem volt az egész előadástól!)

Sütiosztás már nincs (lufi röptetés sincs), röplap-szórás lett helyette :)

Hernádi Judit nekem tegnap kicsit túl sok volt. A "sallang" ahogy Fanni fogalmazott. Ezek nélkül is nagyon vicces szokott lenni, most talán túltolta a biciklit* . Náray Erikának jót tett, hogy a szerepét kicsit "modernesítették" és nem annyira bepunnyadt feleség, hanem lázadó anyuka lett. Imádtam ezt a vonalat. És érdekes volt látni, ahogy az egyik számát meghagyták, de a hangulatát teljesen másmilyenre formálta: az eddig viccesen előadott dal most szomorú és magányos volt. Hihetetlen, hogy mennyivel mást és többet jelent ugyanaz a dalszöveg más ritmusban és más arccal párosítva. Falusi Mariann egyre természetesebb a színpadon. Neki is változott a depis száma, ez engem nem húzott be. Szeretem a jazz-es hangját és a régi depis szám tuti bőgés volt részemről, ez most nem annyira. A végére hagytam Tóth Enikőt, aki eddig nálam a gyenge láncszem volt. Eddig, hangsúlyozom, eddig. Aranyapám, a padlóról vakargattam össze az államat, hogy mit villantott a nőci. Olyan kisugárzása volt, mint még soha! Egyedül az ő jelmezét találták el, patent volt! Na és a szólója.... Zsepiért kiáltott. Ami persze akkor még a táskám mélyén lapult, mert nem gondoltam, hogy már ott az elején kelleni fog. Huhhh, még most is libabőrös leszek, ha belegondolok. 

A közönség fantasztikus volt. A legtöbben szerintem most voltak először, mert a régi poénokon is nagy röhögések voltak és hatalmas vastapsot kaptak színészeink az előadás végén. Decemberre már van jegyünk, juhúúúú, alig várom Janzát  :D :D 


-----------------------------------
*mire ezt mind leírtam, épp helyzetjelentett Zsófi, aki ma nézte. Szerinte 2 bogyó Rivotrilt tolt Hernádi ma :D :D :D 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése