2022. december 22., csütörtök

Színházban - újra Kőszívű

 A szombati napot mégsem mertem bevállalni színházazásra, mert közbejött egy családi ebéd és egy céges parti, így a jegyet elcseréltem vasárnapra. De jelezték az egyesülettől, hogy vasárnap délután futsal meccs és számítanának rám fuvar ügyben. Csabi bevállalta volna, de mivel kitették a kecskemétiek, hogy a pénteki előadást Polyák Lilla helyett Marcz Fruzsina játssza (ráadásul Ödönt is a másik szereposztás), így gyorsan vettem jegyet inkább péntekre, ráadásul az 1. sorba sikerült szereznem.



Nagyon kíváncsi voltam Marcz Fruzsinára, mert ő mindig elmondja, hogy prózai színész, és az Elisabethben szerintem fantasztikus volt, de látva és hallva a Kőszívűben Polyák Lillát azért voltak kétségeim. Az első néhány dalnál még éreztem némi bizonytalanságot, de az "Ezután" című számnál olyan betyárosan jól énekeltek Adorjáni Bálinttal (Ridegváry), hogy csak pilláztam, a "Kőbe vésve" című szólójánál meg már azon gondolkodtam, hogy a hangmérnökök vajon tudják-e úgy manipulálni a hangszínt, pontosságot a színházban, hogy ennyire szépen szóljon. Gyönyörű volt!!!* És előjött belőle a prózai színész: olyan arcai voltak, amiket Polyák Lillától nem láttam, eszméletlen jól érzékeltette a darab elején a fiatal özvegy felszabadulását, hiszen "az ő szíve nincs kőből" és az összetört anya is hihetőbb volt tőle a darab végén.

Juhász Leventét már láttam párszor színpadon, mindig olyan darabokban, ahol ő szerezte a zenét is. Most először éreztem, hogy mennyire jól áll neki a szerep, talán most volt benne először drámaiság is. Pontosan énekelt, pompásan játszott!

A másik két Baradlay fivér is beérett a szerepre. Mostmár nem éreztem, hogy Richárd és Ödön színészeit felcserélném: utóbbit játszó Orth Péter ledobta a görcsösen-laza-vagyok láncokat és übercuki módon, már szinte fesztelenül játszott. (visszautasítom azokat a vádakat, miszerint ezt csak azért gondolom így, mert első sorból nézhettem csupasz felsőtestét)   

Ismét lenyűgöző volt, ismét imádtam, ismét csak ajánlani tudom mindenkinek! Májusban megnézzük egy "pesti" szereposztással az Erkelben, ugyanezzel a rendezéssel. Nagyon kíváncsi vagyok arra is!




--------------------------------------------------
*ne rontsátok el boldogságom, ha ez mégis a hangmérnökök érdeme volt, néha jobb nem tudni az ilyesmiről. Bár azt gondolom, színházi falak között ez nem annyira kivitelezhető, mint egy stúdióban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése