2010. november 6., szombat

Ócsai láperdő

Egész délelőtt morogtam (ezúton köszönöm a zuramnak, hogy ilyen békésen tűrte) Sehogyse, semmi se volt jó. Aztán egyszercsak rájöttem. Mennem kell. erdőbe, mezőre, kirándulni, mászkálni, mindegy, csak menni. "...árkon-bokron által, háton hátizsákkal, menni-mendegélni, este hazatérni...", ahogy Kányádi Sándor írta.
Nem túlzás, ha azt állítom, hogy évekkel ezelőtt kinéztem ezt a geoládát. Persze leginkább a lustaságom miatt nem jutottam/tunk el odáig sose, pedig itt van tőlünk 10 percre. Igazából most se geocachingelni* mentem, bár reménykedtem benne, hogy kütyü nélkül, leírás alapján is megtalálom az odvas fát, amibe a kincset rejtő dobozkát eldugták. Ebbéli reményeim akkor foszlottak szerteszét, mikor megláttam, hogy minden 2. fa odvas volt...Így inkább csak végigmentem a tanösvényen, fotóztam, gyönyörködtem az őszi láperdőben és nem átallottam 1-2 helyen 50 méteren keresztül cipelni a babakocsit Nimistül, mert akkora volt a sár, hogy csak 1 nyomtávon lehetett közlekedni.
Kellett ez a séta a lelkemnek! Ha bárki erre jár, feltétlenül tegyen egy sétát az Ócsai láperdő Selyemréti tanösvényén.
Út
Bigyó-bogyó
Pad
Minyu és a fa
Őszi színek
Itt jól beletenyereltem a csalánba



* "A geocaching lényege, hogy egy jól lezárt ládikát a vállalkozó kedvű játékos elrejt egy általa kiszemelt, valamilyen szempont szerint megismerésre, felfedezésre érdemesnek ítélt helyen, és egy erre alkalmas GPS készülékkel a megfelelő módon rögzíti a rejtekhely (ez a "cache") pontos koordinátáit. Ezeket az adatokat kiteszi egy honlapra, ezzel mindenki számára elérhetővé válik és indulhat a GPS-es kincsvadászat. Maga a kincsesláda nem más, mint egy vízhatlanul záródó háztartási dobozka, amely elég nagy ahhoz, hogy elférjen benne egy napló-füzet, egy kétnyelvű üzenet a megtalálónak (akár a véletlenül odatévedőnek is), egy íróeszköz és valami apró kis ajándék, ami a megtalálót illeti. Ebből persze az is következik, hogy a kincsvadásznak egy másik apró ajándékot kell magával vinnie, és a rejteket megtalálva a dobozban lévő tárggyal kicserélni, hogy a következő sikeres játékosnak se kelljen üres kézzel távoznia". 

2 megjegyzés: