2011. február 23., szerda

Bulvár

A Cewe eheti kihívásán újságlapot kellett összehozni. A feladat így szólt: "Van egy nagyon jó oldal, az Ezen a napon. Meg lehet nézni, hogy egy bizonyos napon mi is történt a világban. Keresd ki a szülinapodat, és nézd meg, hogy mennyi mindent találsz. Legyen az oldal újságszerű, és csempéssz bele egy-két hírt. Évet természetesen nem kell megadni, elég a hónap és nap"
Nos én odáig jutottam a feladatolvasásban, hogy megnéztem az aznapi eseményeket, és ott leragadtam. A szülinapomig már el sem jutottam. Mindez persze csak akkor esett le, miután feltöltöttem a cewe oldalára a már kész művet, és láttam, hogy mindenki szülinaposat hozott. Pfff. Mindegy, most maradt ez, készül egy másik, csak nem tudom, lesz-e időm befejezni.
Szóval, az oldalt kedden kezdtem el csinálni, így a február 22-i események között csemegéztem, míg ráakadtam erre a középszerű hírre: V. Pál pápa felszólította Galileo Galilei olasz matematikust, filozófust és fizikust, hogy ismerje el: tévedett.
Tényleg nem tudom, mi ragadott meg benne, de valahogy olyan bulvárlaposan hangzott az egész, gondoltam, kreálok belőle egy mai újságot. Keresgéltem még a hírről, hátha van valami más infó, végül máshol ugyanezt az eseményt 25-re teszik, így a lap fejlécébe én is ezt a dátumot tettem (és persze kellőképpen elmostam, hogy újságszerű legyen) Az újság ára 10 dénár (ha jók az infóim, abban az időszakban II. Mátyás Dénárával (is) fizettek), de mivel csak a címlapot hoztam, így nektek ingyen van :)))
A háttér saját (kandallóba szánt gyújtós) fotó, a többi hír (Shakespeare lánya, ill. Koháry báróvá avatása), valamint az Blikk alapja és a pápa képe a gugliból.


Ui: aki megtalálja a tárgyi tévedést az oldalon, azt meghívom egy sütire.

12 megjegyzés:

  1. Budapest 1872-ben jött csak létre Beuda+Pest+Óbuda összavinásával. (Puncstorta)

    apa

    VálaszTörlés
  2. Nah, én erre nem gondoltam. Jár a süti, de akkor van benne még egy tévedés, csak nem volt kedvem javítgatni... (+2 dioptria felett már nehezen olvasható a dolog egyébként...)

    VálaszTörlés
  3. Shakespeare-ről azt sem tudjuk nő volt-e vagy férfi.A lányáról vagy a fiáról mégannyit sem! ????

    VálaszTörlés
  4. a bárói cím akkor még nem volt! ? (Ferdinándi,a la Edit)

    VálaszTörlés
  5. papi: nem-nem. A másik két hírt a google-ban találtam elvileg, azok hitelesek.

    VálaszTörlés
  6. Galileit nem V. Pál vádolta "eretnekséggel", hanem - az őt korábban pártoló - VIII. Orbán pápa.
    (pucstorta)

    VálaszTörlés
  7. Névtelen!
    Nagy kaliber vagy a pápaságban!

    VálaszTörlés
  8. ööööö, az ezenanapon.hu szerint V.Pál volt.

    VálaszTörlés
  9. 1616.02.22 nem pénteki napvolt, hanem hétfő. :-)

    Jár a süti?

    VálaszTörlés
  10. Igen, kedves Névtelen!
    Ott a pont, jár a süti. Milyen is?

    VálaszTörlés
  11. Ja, igen, szóval 22-e hétfő volt, 25-e pedig csütörtök (a lapra végülis 25-ét írtam péntekkel, szóval teljesen megkavartam a dolgokat)

    VálaszTörlés
  12. Ezt én is észre vettem, csak nem erre gondoltam

    VálaszTörlés