2011. február 13., vasárnap

Mai lovaglás

R.nál mindig hidegebb van, mint nálunk. Nyilván a szél miatt, ami most fel-feltámadt a tanyán és fagyoskodtunk rendesen. Nándi végre ismét Winnetoun tehette meg szokás nagykörét, majd nagyon türelmesen megvárt engem is.
Ésésésés ma 20 percig lovagoltam! Vegyes, összetett feladatokkal. Nagyrész becsukott szemmel. Nagyon érdekes volt, az ember kicsit elveszti a térérzékét, és méginkább arra figyel, hogyan mozog a ló. (az a sztori jutott róla eszembe, mikor papikám lecsúszott a lignanoi vizividámpark teljesen fedett csúszdáján. Odafenn gondosan felmérte a helyzetet, először egy balos, majd egy hosszú jobbos forduló, aztán balra két ív... ehhez képest már az első kanyarban elvesztette a fonalat és csak sodródott lefelé... :))) Én is próbáltam kitalálni, merre járunk épp, és sose ott voltunk, mikor kinyitottam a szemem.) Aztán nekem kellett egyedül irányítani Csemetét, szigorúan R. jobb oldalán. Ebben az volt a trükk, hogy Csemi mindig R. bal oldalán szokott menni, mikor mennek be az istállóba, így alig akart jobbon maradni. Ráadásul kezdett kicsit fázni a kezem, így R. új feladatot eszelt ki: zsebre dugtam a kezem, majd vezényszóra hirtelen le kellett nyúlnom a szárért és azonnal megállítani a lovat. És ebben az volt az érdekes, hogy sokszor gondom akad a szárral, mert néha nem tartom elég feszesen, meg az ujjammal tartom nem a tenyeremben, de mikor hirtelen kellett megfognom, valahogy ösztönösen jó helyen, jól fogtam meg. Végül -szintén zsebredugott kézzel- csináltunk két hirtelen fordulót (de tényleg hirtelent), és bezsebelte R. dícséretét, hogy milyen tuti biztosan ülök, mert meg sem billentem. (még mindig kengyel és nyereg nélkül mentem!)
Jövő hétenre futószárazást tervez R., 3-4 hét múlva (ami inkább 4-5 lesz, tekintve hogy csak 2 hetente megyek most) pedig ügetést. Nagyon izgi, alig várom.

És egy kép: kis ember a nagy pusztában (előtérben Csemete figyel)

1 megjegyzés:

  1. Majd megtudnátok milyen a sötétben kavarogni, és folyamatosan káromkodni!
    De tényleg jó dolog volt!

    VálaszTörlés